צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

עובדים זרים לסיעוד

תוכן עניינים

עובדים זרים שמגיעים לישראל ממקומות שונים בעולם משתלבים בתחום הסיעוד ומציעים מגוון רחב של שירותים. עם זאת, הנושא של יבוא עובדים זרים לסיעוד מורכב מכפי שנהוג לחשוב. הבעיה העיקרית היא שרוב האנשים לא יודעים מהם התנאים להעסקת עובד זר, או כיצד מתבצעת הערכת תלות לפני מתן רישיון העסקה מן הסוג הזה.

תוכן עניינים

יבוא עובדים זרים לסיעוד

תהליך יבוא של עובדים זרים לסיעוד הינו תהליך אשר יכול להיות ארוך ומתיש, כדאי לדעת מהם התנאים ואילו מסמכים עליכם להציג בכדיי לעבור את ההליך הבירוקטי במינימום זמן.
הנה 5 דגשים ופרטים עם כל המידע הדרוש על העסקת עובדים זרים בתחום הסיעוד:

יבוא עובדים זרים לסיעוד
יבוא עובדים זרים לסיעוד

1. בדיקת זכאות להעסקת עובדים זרים לסיעוד

נכון להיום, התנאי הבסיסי לשם קבלת היתר העסקה של עובדים זרים הוא שהאדם הגיע לגיל פרישה – אלא אם מדובר בנכה שזכאי על פי חוק לקצבת שירותים מיוחדים מטעם המוסד לביטוח לאומי. כמו כן, על מי שמבקש היתר לצבור לפחות 4.5 נקודות במבחן תלות וקשיש שחי בגפו יכול לקבל אישור העסקה גם אם צבר 4 נקודות בלבד.

2. נסיבות חריגות לאישור יבוא עובדים זרים

לא מומלץ להתחיל בתהליך של יבוא עובדים זרים ללא היתר או נסיבות חריגות שבהן אפשר לקבל אישור העסקה כחוק. הנסיבות החריגות השכיחות חלות על קשישים שצוברים 2.5-4 נקודות במבחן תלות אך לא גרים לבד, אלא אם גילם מעל 85 וישנם אישורים שמעידים על כך שהם זקוקים להשגחה או טיפול מסביב לשעון.

3. תהליך הגשת בקשה וקבלת רישיון

יבוא עובדים זרים לסיעוד יכול על פי החוק בישראל להתבצע על ידי לשכות פרטיות בעלות רישיון והיתר מרשות האוכלוסין וההגירה, או על ידי חברות סיעוד שיכולות לקשר ללשכה פרטית מן הסוג הזה. מבחינת המטופל, ניתן להיעזר בצוותי מחלקת אשפוז של בתי חולים ומחלקות שיקומיות ולפנות בהליך מהיר לבקשת רישיון העסקת עובד. אפשרות אחרת היא לפנות ישירות לחברות כוח האדם ולברר על זכאות לרישיון העסקת עובד זר לפי מבחן התלות. בשלבים הבאים מגישים בקשה לרישיון העסקת עובד זר מרשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים וממתינים לאישור הסופי.

4. הארכת היתר קיים של עובדים זרים

ישנם מקרים שבהם העסקת עובדים זרים לסיעוד מתבצעת על בסיס הארכת היתר קיים. באופן עקרוני, היתרים שלפיהם יש צורך בעזרה לצמיתות ובקשות של קשישים מעל גיל 85 מוארכים ללא צורך בדיון נוסף כל עוד המטופל לא עובר למסגרת מוסדית כלשהי.

5. איתור עצמאי של עובדים זרים לסיעוד

ניתן לאתר באופן עצמאי עובדים זרים לסיעוד ולפנות לכאלה שסיימו את עבודתם אצל מעסיק ועדיין מחזיקים בזכות חוקית להישאר בארץ. לחילופין, אפשר לפנות לעובדים מוכרים בחו"ל שאותם מעוניינים להביא, אך במקרים כאלה צריך לקשר את העובד עם לשכה פרטית כי לא ניתן להעסיקו מבלי שיהיה רשום באחת כזו.

לסיכום, יש מספר שלבים שצריך לעבור טרם יבוא עובדים זרים. מומלץ לערב אנשי מקצוע בשלב מוקדם ובעיקר לברר את הזכאות מבחינת מגבלות ותקנות החוק. לקבלת פרטים נוספים, נציגינו ממתינים לפנייתך כעת.

עובדים זרים לסיעוד - מה מכיל התפקיד ומהן המטלות

לעובדים זרים לסיעוד יש מספר מטלות אותם עליהם לבצע כחלק מתפקידם כמטפלים סיעודיים, מומלץ להכיר ולהיות מודעים לתפקיד העובד הסיעודי שכן המטלות אמורות להיות ברורות בכדיי למנוע מחלוקות וחילוקי דעות ביניכם ובין העובד הזר. להלן המטלות אותם העובד הזה צריך לבצע כחלק מתפקידו: האכלה והזנה של המטופל הסיעודי, רחיצה ועזרה במקלחת המטופל,החתלה, עזרה בעשיית צרכים, ניוד בהליכון, או בכסא גלגלים ( אם יש צורך), נסיעות עם המטופל לצרכים חברתיים או רפואיים, סידורים והשגחה וטיפול בעת אשפוז.
כדאי בתחילת העסקת העובד הזר לסכם את רשימת המטלות ( אם כי לעובד הן ידועות עוד טרם הגעתו לארץ) בכדיי שהדברים יהיו שקופים וברורים, והטיפול הסיעודי יעשה באופן היעיל ביותר.

כן כחלק מהתפקיד המטפל הסיעודי מוציא את המטופל גם לטיולים מחוץ לבית, לאירועים חברתיים, טיפולים רפואיים וסידורים.

שיבוץ עובד זר הינו תהליך אשר מצריך מקצעיות נסיון והבנה של הצרכים של המטופל ומהי רמת הטיפול הדרושה ובהתאם לכך מציאה והתאמת העובד למטופל.

כן. העובד הזר טרם כניסתו לתפקיד יעבור ראיון עם בניי המשפחה בכדיי לוודא שאכן העובד מקובל על בניי המשפחה, וכמובן לצורך תיאום ציפיות מצד שני הצדדים.

כן. עובדים זרים לסיעוד מקבלים הכשרה כמטפלים סיעודיים עוד לפניי הגעתם לארץ 

כן. העובדים הזרים לסיעוד נחשבים ככלל העובדים במשק, וזכאים לאותם התנאים הכוללים ימיי חופשה. ניתן כמובן להגיע להסדרים עם העובדים במידת הצורך ואם ישנה הסכמה מצד העובד על התנאים בהם העובד יעבוד גם בימיי חופשתו או חלק מהם.

יבוא עובדים זרים לסיעוד תיגבור סיעוד

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי